Temmuz 17, 2012

aklından bir sayı tut..



Ayyy sonunda “Aklından Bir Sayı Tut” bitti. Ama ben de bittim. Kitap beni hiç sarmadı, zorla okudum resmen. Çok fazla CSI dizileri izlediğimden midir bilmem ama kitaptaki olaylar bana hiçte woaww dedirtecek cinsten değildi. Bir de kitabı krmmle aynı anda okuyorduk. Kim boş bulursa o kaptı kitabı ama ben önce bitirdim :). 

Kitapları orijinal dillerinden okuyabilmeyi çok isterdim. Yazar muhteşem yazsa bile çevirmen rezil edebiliyor kitabı. Bu kitapta da sanırım böyle bir durum vardı. Sıkıcı ve karışıktı bir dili. Hangi cümleyi kimin söylediği karışıyordu. Birkaç diyalogda başa dönüp tekrar okumak zorunda hissettim kendimi.  Yazarın ikinci kitabı da yayınlanmış. Alır mıyım? Almam. Yani en azından aynı çevirmen çevirdiyse almam. Başka biri ise biraz düşünmem lazım belki ilerleyen zamanlarda alırım :). 

Küçükken Agatha Christie okurdum çok fazla ve hep üzülürdüm ben neden tahmin edemiyorum katilin kim olduğunu diye. Yaşım ilerledikçe fark ettim ki kahramanın bizden sakladığı deliller ve ilişkilendirmeler oluyormuş. Adam onların hepsini kitabın en sonunda söylüyordu. Bu yüzden artık cinayet ve dedektiflik kitapları okumaktansa filmlerini veya dizilerini izlemeyi daha çok seviyorum. En azından orada bütün deliller ortada. Bütün karakterler sesli düşünüyor. Sen de olayın içine dâhil olabiliyorsun. Hem bu olaylarda görsellik de önemli, kanıtların duruş şekli falan. 

Kısacası bu kitap beni sarmadı. Ben en iyisi devam edeyim CSI, NCIS, Bones falan izlemeye..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder