Temmuz 19, 2012

ikimize birden yükleniyorlar..

Ramazandan önceki son gün. Bu günün şerefine krmmle güzel bir öğle yemeği yedik. Çalışarak geçireceğim ilk ramazan nasıl olcek hiç bilmiyorum. Bu sıcakta normalde zaman geçmiyor ramazanda saniyeleri sayarız artık. Hava biraz esintili olmasına rağmen oldukça sıcak. Sahura kadar oturup öğlene kadar uyumak istiyorummmmmm.

Güllaç yapacağım bu akşam. İnternetten anladığım kadarıyla yapımı çok zor değil. Sütle şekeri kaynatıp hazır güllaç yapraklarının üzerine döküyorsun :D. Yine de püf noktalarını öğrenmek için akşam semekeyi aramam lazım. Yemek konusunda en büyük yardımcım kendisi gerçi bir çok konuda öyle ama hepsine girmeyelim :). Ben evlenmeden önce yazmaya başladığı günlük-yemek tarifi karışımı defteri hala çok işime yarıyor. On kere yapmış bile olsam bi yemeği yinede bakıyorum deftere içm rahat etmiyor. Tariflere fazla bağımlıyım. Alabildiği kadar un söyleminden de nefret ediyorum!!!

Sahur için yemek yapmalıyım eve gidince. Krmmde bende sahurda yemek yemeyi sevenlerdeniz. İftar gibi sofra olması lazım. Çorbasından pilavina kadar. Gerçi yazın biraz ağır oluyor belki ben bu sene kahvaltıya yönelebilirim. Krmmin ailesinin silor diye adlandırdığı farklı yörelerde farklı isimlerle anılan bir yemek var. Daha önce bir kere yemiştim sanırım çok hatırlamıyorum. Krmm çok seviyor, ramazanda yaparmış kayınvalidem. Yufkayı sarıp küçük küçük kesiyormuşsun fırında kurutuyorsun, yiyeceğin kadarını ıslatıp yoğurtluyorsun üstünede yağda kızdırılmış salça döküyormuşsun. Yoğurt, salça, yufka üçlüsünü severim siloru da çok seveceğimi tahmin ediyorum. Kayınvalideciğim yapıp vericek bana da :D. Annem de ev makarnası yapardı geceleri, babam çok severdi. Ondan da yapmayı düşünüyorum. Karnım mı acıktı acaba benim???

Ahh ilk teravih var bu akşam. Klimalı bir cami arayışı içerisindeyiz. Evde kılmak çok zor oluyor bazı akşamlar kaçıyor bu yüzden müsait olduğumuz her akşam camide kılmak istiyoruz. Hatta farklı camilerde kılarsak benim için çok daha güzel ve değişik olur. Çok mu heyecan yapıyorum ramazan geldiği için :).

Başlığın yazı ile hiç bir alakası yok farkındayım. Şarkı sabahtan beri dilime dolandığı için başlık düşünürken ilk ağzıma gelen oldu. Çok fantaziyim bugün :))

İkimize birden yükleniyorlar ama sen ağlamaaaaaaa... Durma git buna da alışırım olmasanda seni yaşatırımmmmmmmm...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder